Facebook Pixel – Какво представлява и как ни помага?

by Feb 15, 2018Знание0 comments

To read the article in English, click here.

Ако използвате Facebook реклами или планирате да ги използвате вбъдеще, има един ключов инструмент, който трябва да започнете да използвате веднага, ако искате да използвате оптимално своя бюджет за реклама в социалните мрежи – това е Facebook Pixel.

Какво е Facebook Pixel?

Това е кодът, който поставяме в уебсайта си. Помага ни да следим конверсиите от Facebook рекламите, помага ни и да ги оптимизираме въз основа на събраните данни, да изграждаме целеви аудитории за бъдещи реклами и да ремаркетираме потенциални клиенти – хора, които са предприели действие на уебсайта ни.

Facebook Pixel работи като поставя и задейства бисквитки, които следят потребителите, които взаимодействат със сайта и рекламите във Facebook.

Предимства на използването на Facebook Pixel

Има няколко начина да използвате събрани данни от Facebook, за да подобрите рекламната си стратегия:

  • Проследяване на конверсиите – Pixel Ви позволява да проследите как хората взаимодействат с уебсайте Ви, след като видят Вашата Facebook реклама. Можете да проследявате и клиенти чрез устройствата им, за да знаете, например, ако хората предпочитат да отварят рекламата през мобилно устройство, но превключват на десктоп версия преди да направят покупката. А може би е обратното. Тази информация ще Ви помогне да изчислите възрвращаемостта на инвестицията Ви.
  • Ремаркетинг – Pixel проследяването Ви позволява да показвате целеви реклами на хора, които вече са посетили сайта Ви. Можете доста да раздробите резултатите – можете да покажете точния продукт, който даден потребител е оставил в количката си във вашия сайт или са добавили в списък. Дори да не пускате реклами във Facebook, Pixel може да Ви помогне в ремаркетинга при всички положения.
  • Създаване на приличащи си аудитории – Facebook може да използва своите данни, за да Ви помоге да изградите приличаща си аудитория с тази на сайта Ви. Тя е съставена от хора, които харесват едни и същи или подобни неща , имат подобни интереси. По този начин лесно можете да разширите клиентската си база.
  • Създаване на ефективни реклами – Използването на Facebook pixel може да направи рекламите Ви по-ефективни като подобрява качеството на аудиториите, които ги виждат. Можете да използвате Pixel, за да се уверите, че рекламите Ви са видими от хората, които е най-вероятно да предприемат желано действие на Вашия сайт – абонамент, лийд или покупка.

Как да използваме Facebook pixel?

Можете да използвате Facebook Pixel, за да събирате данни от 2 различни вида събития – това е комплект от 9 стандартни събития, които Facebook е предопределил, или конверсии, които Вие сте определили. „Събитие“ е просто специфично действи, което посетител предприема на сайта Ви.

Стандартни събития

Деветте стандартни събития, за които можете да копирате Pixel кода са:

  • Разглеждане на съдържанието: някой разглежда страница от сайта Ви.
  • Търсене: Някой използва функцията за търсене в сайта Ви, за да намери нещо.
  • Добавяне в количката: Някой добавя продукт в количката в сайта Ви.
  • Добавяне в списък: Някой добавя продукт в списък, за да си го купи по-късно.
  • Чекаут: Някой започва процеса по покупка от сайта Ви.
  • Добавяне на информация за плащане: Някой добавя информация за начина на покупка в сайта.
  • Направена покупка: Някой завършва покупка на сайта Ви.
  • Лийд: Някой се записва за пробна версия на Вашия продукт или по друг начин се идентифицира като лийд в сайта Ви.
  • Завършена регистрация: Някой завършва регистрация на сайта Ви.

Събития, определени от Вас

Можете да използвате събития, определени от Вас, вместо стандартните събития, за да съберете повече необходими детайли, отколкото Facebook Pixel може да покаже чрез стандартни събития.

Този тип конверсии използват URL правила, базирани на определени URL адреси или URL ключови думи. Така можете да използвате Facebook Pixel, за да записвате преглеждания за специална категория от стоката, която предлагате в сайта си, вместо да следите преглежданията на целия сайт – това ще Ви помогне, например, да различите собствениците на котки от собствениците на кучета по това коя категория са посетили и можете да таргетирате по-убедително вбъдеще.

Преди да можете да използвате събитията, които Вие определяте, трябва да помогнете на Facebook да разбере детайлите на събитието, което искате да проследите. За да го направите, отправете се към своя Ads Manager, след това идете на Custom Conversions и кликнете върху Create Custom Conversion, за да определите конверсията чрез URL правилата, разяснени по-горе.

Можете да създадете Facebook Pixel събития като добавите повече детайли към стандартните събития, добавяйки парчета код, наречени „параметри“. Това Ви позволява да променяте стандартните събития на база на:

  • Колко струва дадено събитие;
  • Име на продукта, категория, идентификационен номер;
  • Броят продукти, които даден посетител добавя в своята количка;
  • Специфични търсения;
  • Статус на регистрацията;

Съвет: Препоръчваме Ви да изберете English (US) за основен език на своя Facebook акаунт, защото това е най-лесният начин да получавате всички актуализации и корекции на бъгове в платформата навреме.

Как да създадем Facebook Pixel и да го добавим в сайта си

След като вече знаем какво точно можем да проследим и защо бихме искали да следим каквото и да било, време е да създадем своя Pixel и да го впрегнем на работа в услуга на сайта ни.

Стъпка 1: Създайте своя Pixel

  1. От своя Facebook Ads Manager, кликнете върху иконата тип „хамбургер“ (≡) и изберете Pixels.
  2. Кликнете върху Create a Pixel.
  3. Кръстете своя Pixel, приемете условията за ползване и кликнете върху бутона Next. Когато избирате името на своя Pixel, имайте предвид, че получавате само един Pixel за всеки рекламен акаунт, така че името му трябва да представя бизнеса Ви, а не специфична кампания.

Стъпка 2: добавете кода към своя уебсайт

За да накарате своя Pixel да започне да събира информация за сайта Ви, е необходимо да поставите няколко реда код в страниците на сайта си. Има 2 начина да направите това, в зависимост от инструментите, които са внедрени в уебсайта Ви. Ще използваме методите за копиране и поставяне тук. Другият вариант е да използвате интегратор или таг мениджър.

  1. Кликнете върху Copy and Paste the Code.
  2. Копирайте и поставете основния код в кода на хедъра на своя уебсайт – поставете го след тага <head> , но преди тага </head> . Трябва да го поставите в кода на всяка страница или в шаблона си, ако ползвате такъв. Когато сте готови, кликнете върху Next.
  3. Копирайте подходящия код за събитието, въз основа на действията, които искате да проследите на Вашия уебсайт. За Ваши събития кликнете върху Custom Event.
  4. Поставете кода на събитиетона подходящото място на Вашата страница, според дейстието, което искате да проследите. Трябва да застане точно под тага </head> за нова страница, която се отаваря като резултат от страницата, която следим (например страница с благодарност). Можете да закачите кода към специфични HTML елементи, например бутони, които предизвикват действия в страницата. Когато сте готови, кликнете Next.

Стъпка 3: Потвърдете, че Вашият Facebook Pixel работи

Преди да започнете да разчитате на данните, събрани от Facebook Pixel, трябва да сте сигурни, че работи правилно.

  1. Свалете разширението Facebook Pixel Helper за Google Chrome.
  2. Посетете страницата, където сте инсталирали Facebook Pixel. Ако разширението го намира, иконата </> ще стане синя и изскачащ прозорец ще каже колко пиксела са намерени на страницата. Същият прозорец ще Ви каже какво да правите, ако намира грешки в настройките на Вашия Facebook Pixel.

Съвет: Сегашният Facebook Pixel комбинира 2 по-стари версии:  conversion tracking pixel и custom audience pixel. Facebook спря първия вид през февруари 2017. Това значи,че ако сте ползвали някоя предишна версия, е добре да преминете на новата. Можете да разберете как става това в помощните страници на Facebook Business. Ако сте ползвали Custom Audience Pixel, инструкциите по-горе обясняват и как да ъпгрейднете към новата версия.

Share This

Share This

Share this post with your friends!