Приближете се до клиентите си чрез персонализирани бюлетини
To read the article in English, click here.
Бюлетините и имейлите са много ефективни маркетингови инструменти, заради възможността лично да се обърнете към своите клиенти, представяйки им и персонализирано съдържание. Някои маркетьори персонализират имейлите си, за да се преборят с огормното количество мейли, постъпващо в пощенските кутии на клиентите всеки ден. Голяма част от тях никога не биват отваряни. Ако искате наистина да изпъкнете, то тогава трябва да персонализирате цялата си кампания към всеки от тях.
Защо да персонализираме бюлетините си?
Много хора всекидневно са изложени на огромни количества реклами – онлайн и офлайн. Какво е предимството на имейл маркетинга? Вече имаме достъп до пощенската кутия на потребителите! Това не значи, че никой не игнорира информация, която би могла да е полезна за тях, но ако се обърнеш лично към някого, вероятността да привлечеш вниманието му нараства. Използвайки информация, която знаеш за потребителя, можете да персонализирате съдържанието и да осигурите така нужната добавена стойност.
Целта на персонализираните имейли е да:
- Осигури релевантност
- Увеличи клик рейтинга
- Увеличи вероятността контактът да се превърне в конверсия
- Подобри представянето на имейл кампанията
- Подобри връзката с клиента в дългосрочен план.
Регистрацията
Първата стъпка е наистина да накарате клиента да се запише за Вашия бюлетин и да го добавите към списъка с имейли. За да се случат тези неща, трябва да има ясна стойност на взаимното споразумение още при регистрацията. Трябва ясно да определите какви са предимствата и ползите от регистрацията и получаването на бюлетина.
Как да го постигнем? Първо – трябва да обещавате само това, което можете да изпълните. За да пращате важни за дадения клиент неща, е добре да му дадете възможност той сам да избере какви точно имейли да получава от Вас. Това значи да подготвите бюлетини с различна тематика, според спецификата на Вашите клиенти.
Заглавието на писмото
Това е решаващият фактор за клиента дали да отвори писмото, което сте изпратили. Нямате много символи на разположение, така че бъдете креативни. Най-доброто решение е да използвате тяхното име. Това е най-сигурният начин да ги накарате да отворят писмото. В добавка, може да използвате някой от следните примери, в зависимост от ситуацията.
Действие | Пример |
Пазаруване в магазин | Благодарим Ви за поръчката, г-н Иванов! |
Молба (напр. за рейтинг) | Гергана, нуждаем се от теб! |
Специални оферти | Георги, сега можеш да спестиш 77%! |
Поздравления | Честит рожден ден, г-н Димитров! |
Реактивиране | Димана, твоят талон с 20% отстъпка те очаква! |
Внимавайте с информацията! Най-малката грешка във Вашия бюлетин може да доведе до светкавично изтриване на писмото. Особено при грешка в името.
Клиентският подход
Добре е да използвате фамилни имена, тъй като в някои индустрии фамилиарниченето не се приема добре. Добре е да спазвате необходимата дистанция.
А какво се случва, ако информацията ни за даден човек е непълна? Повечето софтуери засичат липсващата информация и я запълват с формалното „Уважаеми г-не/г-жо,“. Избягвайте скобите, тъй като те разсейват мисълта при четене.
Примери:
Начин на адресиране | Налична информация | Пример |
Формално заглавие | Липсващи/непълни детайли | Драги г-не/г-жо |
Имена | Липсващи/непълни детайли | Клиент/ пътешественик |
Фамилно име | Известно име | Добро утро, г-жо Атанасова |
Първо име | Известно име, дългогодишен клиент | Зравей, Мария |
Подходящо съдържание
Добре е да адаптирате съдържанието строго спрямо клиентските нужди. В добавка към внимателно подбраното заглавие или тема, трябва да внимавате и с избора на снимки. Дизайнът на бюлетина е от съществено значение при възприемане от различни полове, възрасти и професии. Най-добре е да се правят различни бюлетини за мъжете и жените.
Бутоните за призив (Call-To-Action) Сѝа друга важна част от бюлетините. Начина, по който реагират на различните бутони за призив, говори за техните нагласи и можете да използвате тази информация в бъдеще.
Подтикващи имейли
Базирани са на събития и играят важна роля, що се отнася до персонализирането. Изпращат се при специални поводи, като рождени дни, национални празници или Коледа.
Могат да бъдат изпращани, когато нови продукти, подобни на тези, които клиентът си е купувал преди, са налични. Подтикващите имейли се ползват и за ретаргетинг – когато поръчка не е била завършена или когато клиентът не е пазарувал от известно време.
Сегментиране
В един идеален свят всеки потребител би получавал абсолютно точен имейл по негов вкус. Това, разбира се, е почти невъзможно. Особено по отношение на съдържанието. Не е възможно маркетолозите да уцелят точната тема на писмото или бюлетина за всеки човек. Затова клиентите се обединяват в групи, базирани на определени качества или признаци. Това се нарича сегментиране.
Събраната информация от Вашите клиенти може да Ви даде информация за тях и тя да образува модели, базирани на пол, възраст, местожителство. Най-ценната информация за маркетьорите е поведението в мрежата. Когато знаят какво даден човек си е купил или разглеждал, най-лесно може да е създаде профил на купувача и бюлетините към него да бъдат персонализирани.