Оптимизация на конверсиите в сайта? Лесно е, ако знаем как.

by Jan 11, 2018Знание0 comments

To read the article in English, click here.

Ако търсите вълшебната формула, която трансформира уебсайта Ви в машина за пари, с тъга искам да Ви съобщя, че такова нещо не съществува. Или поне се дължи на много повече от една вълшебна формула. Най-добре казано, това е комбинация от техники, която без съмнение ще трябва да адаптирате в хода на работа. А след това трябва да тествате поведението на Вашия клиент в мрежата.

Ако търсите как да превърнете посетителите на сайта Ви в клиенти, ще имате нужда да поработите по Вашия CRO (Conversion Rate Optimization) коефициент. Ето как да увеличите трафика в сайта си и да повишите коефициента си на конверсии.

Успокойте се и тествайте

Тествайте! Така ще разберете дали всяка една модификация на сайта Ви работи. Това, което продава в една компания, може да спира Вашия сайт. Затова е добре да намерите време да тествате всеки аспект и функция на сайта Ви и да разберете какво работи най-добре за потенциалните Ви клиенти.

Имайте предвид човешкия фактор

Изследване на Imperva Inc. от 2015 показва, че почти половината от сърфиращите в интернет са ботове (48.5%). 29% от тях са „лоши“ ботове, но 51.5% от сърфирането е извършено от хора. Това би трябвало да даде повече тежест на твърдението ни, че трябва да се уверите, че Вашият сайт е удобен за хора.

Вие самите знаете, кое задържа вниманието Ви. Понякога може да не знаете кое точно поставя сайта, в който се намирате, под въпрос, но мозъкът Ви събира информация всяка наносекунда. Това се нарича невроестетика. Невроестетиката е базирана върху невронауката и е причината за въникването на невромаркетинг тактиките.

Според новата книга на Дарън Бриджър, „Невро дизайн“, това е новата посока в еволюирането на дизайна на сайтове. Използвайки техники, ще създадете сайт, специално за мозъка на Вашия клиент. Това, буквално, е мостът между мозъчната функция и продуктовия дизайн, и несъмнено ще се превърне в нов тренд в рекламирането и създаването на брандове.

Какво харесват хората?

Приемете го – всички сме пристрастени към мрежата. Скролваме, харесваме, кликаме и купуваме онлайн. Всички, щем – не щем, се съгласяваме с това. Какво наистина харесваме в любимите си места и сайтове в мрежата?

  • Добро първо впечатление;
  • Интуитивен интерфейс;
  • Дизайн, която да изглежда еднакво добре на всяко устройство;
  • Добре написано и лесно за разбиране съдържание;
  • Интерактивност;
  • Лесен за употреба;
  • Красив, чист дизайн;
  • И, може би, нещо специално само за мен.

Какво не харесваме

  • Жаргон: големите думи не казват нищо. Ненужна терминология;
  • Твърде много мигащи реклами: Повече реклами, отколкото на Слънчев бряг. Няма шанс да се вникне в посланието на сайта;
  • Хаотичен дизайн и подреждане: Твърде много продукти, оферти, линкове… Направо да се чуди човек какво да предприеме.

Дайте на посетителите на сайта си това, от което се нуждаят

Какво искат посетителите на сайтове? Искат техните проблеми да бъдат решени. Посетителите Ви искат съдържание, което да кореспондира с тях. Искат съдържание, което да могат да разберат. И то бързо. Те кликват на обещаващия линк, но не успявате да си спазите обещанието след това и те така и не разбират за какво се борите.

Посетителите искат нещата да са ясни и лесни за проследяване. Има ли достатъчно добра визия? Могат ли посетителите да разберат всичко лесно? Има ли така наречения кол ту екшън, за който да се хванат? Посетителите обичат и крайни срокове. Не ги лишавайте от това. Те искат да свършат всичко ВЕДНАГА. Посетителите Ви обичат нещата да са спешни (както, например, Amazon казва в САЩ, че ако завършите поръчката си в следващите 25 минути, доставката ще е безплатна). Посетителите на сайта Ви не искат да се напрягат. Спечелете доверието им и не ги карайте да се съмняват във Вас.

Кои елементи наистина привличат вниманието ни. На кои неща не можем да устоим? Ето един списък със съвети за оптимизация:

  • Големи и смели бутони за действие, които контрастират на цвета на фона.
  • Ляво-ориентирани заглавия, които съдържат ясно послание с най-важните за Вас ключови думи.
  • Множество малки формуляри за попълване, за да изглежда още по-лесно и просто.
  • Оценки или истории от реални хора с реални снимки.
  • Големи и смели продуктови изображения, които Ви позволяват да ги увеличавате и да изглеждат добре.
  • Етични статии, електронни книги, уебинари и т.н., които искаме да прочетем, чуем или изгледаме.
  • Видеоклипове, защото повечето хора ги предпочитат.
  • По-малко избори, които трябва да се правят.
  • Проста политика за защита на личните данни.
  • Продуктови изображения с добри бутони за действие.

Златни стратегии

Експертите говорят за тях от известно време. Най-вече защото работят:

Проверете конкуренцията: Какво правят добре и какво – зле. Шпионирайте ги. Наблюдавайте промените в техните сайтове. Учете се от провалите и грешките им.

Пробвайте Heat Map: Много готин инструмент за шпиониране, който Ви показва къде се движат очите на посетителите на Вашия сайт. Можете да видите кое им хваща окото.

Ползвайте правилните ключови думи: Хората винаги търсят решение. Ползват думи за търсене и фрази, които говорят за техните нужди. Познаването на тези думи и внедряването им във Вашия текст ще доведе нови клиенти „на прага“ Ви. Но не провличайте трафик с фалшиви ключови думи. Все пак искате да има ефект. Използвайте Google Keyword Tool, за да намерите подходящите думи за Вашите продукти или услуги. Използването на търсещи алгоритми ще Ви даде ключови думи и фрази, които съвпадат със съдържанието Ви.

Персонализирайте посланието и съдържанието си: Хората искат да чувстват, че говорите директно на тях. Изградете посланията си въз основа на моделите на поведение на клиентите си. Това значи, че първо трябва да определите целевата и аудитория. Имайте предвид, че не можете да угодите на всички и трябва да намерите хората, чиито нужди със сигурност можете да задоволите. Всички Ваши маркетингови усилия трябва да се съсредоточат върху тях в последствие.

Преразглеждайте постоянно своето стойностно предложение: Стойностното Ви предложение е катапулт за конверсии. То разпалва първоначалната ангажираност. Едно или две изречения, които казват какво предлагате и защо клиентът би искал да си го купи от Вас, а не от конкурентите Ви.

Нуждае ли се уебсайтът Ви от промяна? Провокира ли силни емоции? Красив ли е визуално? Изглежда ли професионално? Казва ли на хората, че наистина можете да изпълните стойностното си предложение?

Удобен ли е за мобилни устройства? Сайтът Ви трябва да се трансформира и променя изгледа си за всяко устройство, от което се гледа. Повечето хора, които посещават сайта Ви, го правят през мобилен телефон, така че съвместимостта е напълно необходима.

Поддържайте блога: Научете се как да направите блог и постоянно качвайте статии, които решават проблемите на Вашите клиенти. Ако го правите, те ще продължат да се връщат. Това е доказан начин да провлечете нови последователи и Ви осигурява материал, който да споделяте в социалните мрежи. Не забравяйте и да направите и бутон за социални мрежи под всяка статия, за да окуражавате читателите Ви да ги споделят.

Още малко съвети

  • Представете добро бранд –послание: Научете се как да развиете стила във Вашия сайт, за да може всички кампании да изглеждат по един и същи начин и да носят еднакво послание;
  • Подобрете времето за зареждане на Вашия сайт: Сайтът Ви трябва да се зарежда за до 3 секунди. 1 секунда е идеалният вариант.
  • Напишете добро заглавие на началната страница, за да грабнете вниманието на посетителите си;
  • Не говорете за себе си: Кажете на клиента какво ще направите за него;
  • Използвайте булети за по-лесно четене;
  • Използвайте четими шрифтове като Verdana, Helvetica, Trebuchet, Lucida Sans или Arial;
  • Проверете целия текст в сайта, за да се уверите, че няма правописни грешки;
  • Повече семе, по-малко плява: Говорете по същество;
  • Покажете на клиентите си докъде са стигнали с поръчката, чрез графика;
  • Внимавайте да не претрупате дизайна;
  • Добавете чат наживо: Понякога хората просто искат да поговорят с някого за потенциалната си поръчка;
  • Добавете знаци за доверен продукт, за да ангажирате доверието на потребителите си;
  • Ясно покажете процедурите по плащане с кредитна, дебитна карта или в брой, както и логата на всички системи за плащане.
  • Покажете логата на партньорите и доставчиците си, за да покажете, че другите обичат да работят с Вас. Обществените инициативи също са добре дошли, особено ако се борите за локален трафик.
  • Направете демонстрационно видео за сайта Ви. Скрийншотовете не вършат работа;
  • Поставете най-добрите стоки в горната част на сайта. Най-продаваните продукти винаги трябва да са първи;
  • Дайте на посетителите в сайта поне 3 причини защо трябва да пазаруват от Вас;
  • Безплатна доставка: Това се превърна в добавена стойност и причина за повечето потребители да не си тръгнат; Включете и очаквания период за доставка в страницата на продукта, точно до политиките за връщане
  • Избягвайте прекалено многото изскачащи реклами: те са спам за потребителите, а и може да не се появят, ако клиентите ви са ги блокирали;
  • Насърчавайте клиентите да оценяват продуктите Ви.
  • Дайте на клиентите си гаранция, че парите им ще бъдат върнати.
  • Предложете повече възможности за плащане;
  • Пускайте реклами, когато конверсиите са малко на брой;
  • Винаги поставяйте страница с често задавани въпроси;
  • А/В тествайте непрекъснато;

Заключение

След като получихте един куп съвети, които да прилагате, запомнете, че няма значение колко добре се представя сайтът Ви в мрежата, ако клиентското Ви обслужване не е на ниво.

В бъдеще, основната разлика при търговията ще бъде изцяло в това как се третират клиентите и лийдовете, в добавка към невероятните разпродажби, обслужване и поддръжка. Хора сме, все пак. Обичаме да се отнасят добре с нас. Ако това се случва, ще се върнем отново.

Share This

Share This

Share this post with your friends!