Хаос в социалните медии!

by Sep 14, 2017По ръба на бръснача0 comments

To read this article in English, click here.

Маркетингът на социалните мрежи може да бъде хаотично изживяване, ако не следите как се представят публикациите Ви. Вижте как може да се промени това.

Не трябва да е изненада за никого, че гиганти в областта на социалните медии като Twitter и Facebook образуват само малка част от медийното присъствие на дадена компания. Други сайтове като Google+, Youtube, Vimeo и LinkedIn допринасят към растящото съзвездие от платформи, които предоставят огромен шанс за популяризиране на растящи бизнеси. За силно онлайн присъствие, което ползва всички тези платформи, е най-важно внимателното планиране и управление. Инсталирането на инструменти за социлни медии е добър начин да спестите време и ресурси, докато наблюдавате интернет присъствието си.

Инструменти за социални медии? Защо?

Инструментите за маркетинг в социалните медии имат за цел да Ви спестят време и работа. Тези инструменти създават частично автоматизирани процеси, които позволяват на бизнесите да се занимават и с други задачи, както и да спестят време от анализиране на маркетинговите кампании, управление на съдържанието и анализите на поведението на клиентите. Инструментите за управление на социални мрежи Ви помагат да:

  1. Управлявате времето си

Да следите множество акаунти в различни платформи е доста объркващо. Без прецизно планиране, управлението на социалните медии бързо може да се превърне в хаос. Спорадичните публикации не остават незабелязани от последователите Ви или потенциалните Ви клиенти. Инструментите за социални медии дават възможност да следите маркетинг актвиността. Централно табло управлява планирането на  съдържанието, както и публикуването на обновления.

  1. Да синхронизирате

Когато няколко колеги имат достъп до акаунтите в социалните медии на компанията, е задължително координирате усилията си. Инструментите осигуряват прозрачна екипна работа и по-добър работен процес. По този начин не само е по-лесно да организирате графика за публикуване в медиите, но и е по-лесно да проследите кой и какво е публикувал.

  1. Да удовлетворявате клиентските нужди

Когато Вашите клиенти имат проблеми или въпроси, често се свързват с Вас през социалните медии. Независимо дали Ви критикуват, хвалят или задават въпроси, те очакват бърз отговор от Вас, не в рамките на някоко дни. Следователно социалните медии могат да бъдат важен аспект от управлението на връзката с клиенти. Инструментите за социални медии помагат на компаниите да следят съобщенията и запитванията си, изпратени в различни социални мрежи.

  1. Да анализирате резултатите

Анализирането на социалните канали позволява на бизнеса да разбере кога и в какъв контекст е споменат. Не става въпрос просто за проследяване на харесвания и споделяния, а за целия спектър от оценки, които Вашите клиенти оставят като отпечатъци в мрежата. Инструментът за социални медии позовлява бърза реакция  на въпросните оценки. Много инструменти не само позволяват на бизнеса да се свърже с почитателите си, но и функции, които анализират конкуриращите се бизнеси и намират инфлуенсъри.

  1. Да наблюдавате каналите 24/7

Още един полезен аспект : Ако всички мрежи се намират на едно лесно за достъп табло, те могат да бъдат постоянно проверявани. Много инструменти предлагат и мобилни версии, или дори техни приложения, които позволяват на потребителя да проверява състоянието на профилите си в социалните медии през личните им устройства.

Най-полезните инструменти за управление на социални медии

Анализ на развитието на съдържанието, анализ, наблюдение – само част от PR аспектите, които могат да бъдат опростени, използвайки инструменти за социални медии. Направете вашето присъствие в мрежата „просто като боб“, благодарение на тези 5 инструмента:

Buffer

Buffer събира, управлява и споделя съдържание на различни платформи в различно време онлайн и на мобилната версия за iOS и Android. Възможно е да разделите съдържанието между до 3 онлайн профила, вкл. Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn, App.net и Pinterest (последното само в платената версия). Безплатната версия може да бъде ползвана за един акаунт и да съхранява до 10 публикации във всяка платформа. За да бъдат добавени повече акаунти и запазено съдържание, или да се свържем с RSS, Buffer предлага планове, започващи от 10 долара на месец. Предлага и графичен редакто, скъсител на линкове, а срещу 50 долара на месец се предлага и инструмент за анализ на активност в социалните медии.

Hootsuite

Понеже е способен да следва няколко стрийма в Twitter едновременно, Hootsuite бързо стана популярен. Поддържа и Facebook, Google+, LinkedIn, Foursquare, WordPress, и Mixi. Потребителите на безплатната версия могат лесно да управляват до 3 акаунта и да свържат 5 социални медии към инструмента. При платената версия се поддържат до 50 акаунта. Hootsuite е браусър-базирана платформа и предлага разширения за Chrome и Firefox, както и мобилна версия, която може да бъде свалена за iOS и Android. Основните му функции – автоматично публикуване в определено време (поддържа платформи, каквито и Buffer), но Hootsuite предлага и табло, което може да бъде споделено с до 10 Ваши колеги. Предлага и анализ на времето, в което се постига най-голям рийч на постовете Ви, за да бъде публикуването оптимално.

Brandwatch

Наборът от инструменти, които Brandwatch предлага, се фокусират върху темите на социалната интелигентност. Вместо разработване на съдържанието, тази платформа залага на анализите на данни. Използва данни от Facebook и Twitter и предлага наблюдение на кампании в реално време, редовни анализи на конкуренцията и проверка на оценки от последователи и инфлуенсъри. Тази информация е достъпна на главното табло. Има безплатна тестова версия за 7 дни и 2 платени пакета след това.

Audiense

Това е абсолютно безплатен инструмент за управление на Twitter акаунт. Както и Hootsuite, и Buffer, инструментът е създаден да насрочва и публикува постове, но ги публикува само на база събрана информация за най-активно време в социалната мрежа. Само че споделянето се усъществява, чрез връзка с Hootsuite. И може да се ползва само в Twitter. Хубавото е, че записва последователите и тези, които са спрели да следват акаунта Ви, както и идентифицира инфлуенсърите сред тези, които Ви следят. С тези данни инструментът създава анализ на демографията на бизнеса Ви и показва кои са най-ползваните хаштагове.

Likealyzer

Последният инструмент в тази статия е безплатното приложение Likealyzer, което предлага базов анализ на профили във Facebook. Потребителите просто трябва да въведат URL адреса в полето за търсене на приложението, за да получат информация за това дали стратегията на публикуване е добра и какви подобрения трябва да бъдат направени. Когато влиза в профила, инструментът записва , освен всичко, и типа, и дължината на публикациите, време на публикуване и коефициент на ангажираност. Също така идентифицира възникнали проблеми и предлага съвети за подобрение на публикациите.

Тези инструменти представляват само малка част от всички подобни на пазара, независимо дали са широко приложими, или обслужват определена сфера от маркетинга. Все пак анализът е основният начин да постигнем планиран комерсиален успех.

Share This

Share This

Share this post with your friends!