Трябва ли ни бизнес профил в Instagram?

by Aug 29, 2017По ръба на бръснача0 comments

Даже и слепецът би забелязал, че делът на Instagram в класацията на социалните мрежи расте с впечатляваща скорост през последните 2 години. Възползвайте се от този шанс!

Основният аргумент за ползването на Instagram като маркетингов инструмент е невероятно бързият растеж на числеността на потребителите в последните години и, съответно, повишеният брой потребители, до който достига посланието Ви (т.н. Reach). Тази мрежа за споделяне на снимки и видеоклипове е основана през 2010 година, а през 2012г беше купена от гиганта Facebook. Първоначално Instagram беше популярно място за модни и „бюти“ блогъри, които използваха платформата, за да привличат вниманието на модните фенове, публикувайки атрактивни постове. Но времената, в които Instagram беше място за мода, отдавна отмина. Днес тази платформа за споделяне на изображения е сериозен маркетингов канал за всички индустрии.

Когато стане дума за подреждане на най-големите социални мрежи и приложения за изпращане на съобщения по брой активни поттребители, Instagram в момента се нарежда на 7-о място (данните са от м. август 2017г). Facebook, разбира се, е на върха на класацията със своя Messenger. WhatsApp също е на висока позиция, заедно с подобни услуги за светкавични съобщения, като QQ или WeChat (най-популярната услуга за съобщения в Азия).

Над 700 милиона активни потребители

Instagram постига 700 милиона активни потребители през лятото на 2017г, но за да поставим това постижение във времевия контекст, потребителските числа са се удвоили в последните 2 години. Над 300 млн ползват услугата ежедневно, с повече от 95 млн публикувания (поста) на ден. Има около 77.5 млн души, които използват Instagram в САЩ, като се очаква тези числа да достигнат до 120 млн души през 2020г.

Потребителското присъствие е достатъчен аргумент да създадете бизнес акаунт в Instagram. Но запомнете: Instagram е социална медия, основана върху изображения и видеоклипове, така че трябва да сте сигурни, че бизнес акаунта Ви е фокусиран в областта на визуалното. Визуалната идентичност се превръща във все по-важна за бизнеса, така че Instagram е наистина перфектната платформа  да представите тази своя визия и да затвърдите репутацията си сред потенциалните си клиенти. Няма значение дали сте огромен световен играч или малка местна компания – възможността да ползвате Instagram като ефективен маркетингов инструмент за затвърждаване на бранда Ви не трябва да бъде изпускана.

Социална ангажираност

Статистиката през последните години доказва, че изображенията и видеоклиповете имат много по-висока степен на ангажираност, отколкото текстовото съдържание в социалните мрежи. Ангажираността на потребителите – харесвания, споделяния и коментари, е една  от oсновните индикатори за производителност (KPI – Key Performance Indicator) в социалните мрежи. Ангажираните потребители са ценни за компаниите и са съществен фактор за разпознаваемостта на марката. Изследванията показват, че Instagram е на първо място сред всички платформи по ангажираност на потребителите. Според скорошно проучване една бизнес страница във Facebook с 1 милион последователи генерира средно 700 коментара, харесвания и споделяния за публикация. Това е ангажираност в размер на 0.7%. Twitter има още по-нисък рейтинг – 300 интеракции на туит за акаунт със същия брой последователи.

В Instagram, за сравнение, може да се очаква средна ангажираност от 4.21%, което прави ангажираността точно 58 пъти по-висока от тази във Facebook и 120 пъти по-висока от тази в Twitter. Instagram също се счита за мрежата на мобилното поколение. Използването на мобилни устройства е важно във всички сфери, но най-вече в SEO областта. И не на последно място – младото поколение и техните инфлуенсъри и ролеви модели са активни главно в Instagram. Платформата за споделяне на изображения е най-популярната и най-важна за младежите в САЩ, което я прави отлична за целево маркетиране на младото поколение.

Как да използваме Instagram  за бизнес цели

Instagram работи като приложение за дигитални снимки, което Ви позволява да споделяте снимки или видеоклипове с други потребители в приложението. Безплатно е за сваляне както за Android, така и за iOS. Потребителите се регистрират чрез имейл и добавят основна информация  за себе си, както и профилна снимка. От 2012 година услугата е достъпна и през нормален уеб браузър. По този начин потребителите могат да създават и управляват профила си независимо от приложението.

Видеоклипове в Instagram

Първоначално Instagram е просто платформа за снимки, но в последствие се добави функция за движеща се серия от снимки с дължина до 15 секунди. По-късно на фирмените потребители и профилите на инфлуенсъри и известни личности им беше разрешено да качват видеоклипове с дължина до 60 секунди. От 2016г тази функция е достъпна и за частните потребители. Според изявления на служители на компанията, това нововъдение се дължи на проведено изследване, което доказва, че потребителите прекарват все повече време в гледане на клипове в Instagram. И една допълнителна функция за iOS – видеоклипове могат да се монтират и наставят директно в приложението. Функцията “My Story”, която по-късно премина и във Facebook и Messenger (под формата на, съответно, “Facebook Story” и „My Day”), позволява временно да публикуваш снимка или видео, което се изтрива автоматично след 24 часа. Много хора считат, че тази функция се появи в приложенията, за да „пребори“ растящата фен-база на конкурента „Snapchat”.

Дизайни и филтри

Квадратният дизайн на изображенията е важна характеристика на Instagram. Снимките могат да бъдат качвани в една форма – квадратна, макар че има доста приложения, които могат да Ви помогнат да създадете колажи, които да пуликувате. Приложението е най-известно с лесните за използване филтри за редактиране. Потребителите могат да избират между голям брой филтри и настройки, за да направят снимките си съвършени, преди да ги покажат на Instagram аудиторията.

Instagram Stream

Всички клипове и изображения, качени в Instagram, отиват директно в т.н. Instagram Stream, който действа подобно на Facebook News Feed. В „потока“ могат да се видят снимки на всички акаунти, които сте последвали, както и спонсорирани постове. Алгоритъмът организира реда, в който постовете да се появяват, като първо виждаме публикации, които са най-релевантни за нас (базирано на харесвания, коментари и т.н.). За разлика от алгоритъмът на Facebook, който понякога филтрира голяма част от съдържанието, Instagram просто се грижи за реда, в които публикациите са подредени.

Хаштагове в Instagram

Instagram цели да вдъхнови потребителите си с предложения за следване на нови акаунти, според техните активности и интереси. Функцията за търсене, обаче, предлага и търсене по тагове и термини. Хаштаговете на Instagram помагат за категоризирането на постовете, както и в Twitter. Хаштаговете са основният начин публикациите да достигат до потребители, които не следват Вашата страница.

Свързване с други платформи

Откакто Instagram е част от Facebook, свързването на акаунта Ви с Facebook страница става доста лесно. Това е полезно при създаването на единен „фронт“ на съдържание, както и начин да намерите приятели, които ползват и двете услуги. Снимките от Instagram могат да бъдат споделяни автоматично във Facebook, Tumblr, Flickr, Twitter и Swarm. По този начин последователите Ви виждат публикациите от страницата Ви в социалната мрежа, в която се чувстват най-комфортно. Функцията „Direct“ пък Ви позволява да изпращате лични съобщения директно към потребител.

Вашият бизнес профил в Instagram

Имате възможност да избирате между стандартен и специален Instagram профил за бизнеса. В следващите редове ще научите как да създадете стандартен профил в Instagram и как само с няколко клика да го превърнете в официален бизнес акаунт.

Как да създадем стандартен профил?

Приложението на Instagram е безплатно за сваляне от Google Play Store и App Store. След като свалите приложението на мобилно устройство с операционна система Android или  iOS, трябва да въведете имейл адрес и парола, за да създадете профил. Едно от предимствата на Instagram e простотата – необходимо е само да добавите потребителско име, кратка биография и профилна снимка, за да имате напълно функциониращ профил.

  1. Потребителско име: Ако планирате да използвате Instagram за бизнес цели, има логика да изберете потребителско име, което да кореспондира с присъствието Ви в други платформи – името на компанията или бранда. Потребителското Ви име по-късно ще се появи под профилната Ви снимка.
  2. Кратка биография: Това е втората важна стъпка от създаването на Вашия профил. Трябва да се вместите в 150 символа. Реално няма изисквания как да си направите кратката биография. Ограниченото място, обаче, превръща в предизвикателство описанието на Вашата компания и какво аудиторията може да очаква от Вашия профил. Колкото по-известен е брандът Ви, толкова по-лесно ще направите описанието. Производителят на спортни стоки „Nike”, например, е написал само слогана си – „Just Do It”. Много бизнеси пък използват полето, за да запознатя потребителите си с релевантните за тях хаштагове, и да ги окуражават да ги ползват, когато споменават компанията в публикациите си (добре е да подберете не повче от 3 хаштага, които смятате за важни).

Често срещано е в описанието да има линк към уебсайта на компанията – всъщност, това е единственото място в Instagram, където е приемливо да публикувате връзки към други сайтове. Тъй като Instagram не предлага поле, в което да попълните своите бизнес практики или условия за ползване, много компании ползват полето за биография, за да свържат тази специфична секция от сайта си.

  1. Профилна снимка: Когато стане време да избират профилната си снимка, много компании избират да поставят логото си. Ако решите да е нещо друго, трябва да сте сигурни, че това е профилната Ви снимка и в другите социални платформи. Разпознаването на бранда Ви е ключово в социалните мрежи. Това значи и, че снимката Ви трябва да е подходящо форматирана, и всички детайли около компанията да бъдат ясни и видими. Имайте предвид и резолюцията – ако не сте сигурни, заложете на снимка с по-висока разделителна способност, въпреки че приложението ги показва със 100 пиксела на екраните на телефоните и таблетите.

Важни настройки

След като сте създали бизнес профила си в Instagram, е време да хвърлите поглед върху основните настройки. Едно от главните неща, на които трябва да обърнете внимание, са известията. Т.н. „Push” известия, ще Ви дават информация за новите харесвания на страницата Ви, както и коментарите, последователите и споменаванията на страницата Ви, и то в реално време. Това Ви позволява да регирате на обновявания много по-бързо и така не пренебрегвате аудиторията си. Както и с другите социални мрежи, в Instagram също трябва да бъдете постоянно активни и да взаимодействате с последователите си постоянно. Без тези неща бързо ще осъзнаете, че маркетингът в Instagram на Вашата компания ще се провали.

Първи стъпки

След като сте създали своя акаунт, е време да предприемете първите стъпки по опознаването на неговите функции. Добре е да огледате профилите на конкурентите си, за да се вдъхновите и да успеете с кампаниите си в Instagram. В същото време трябва да разпознаете инфлуенсърите и хората, които формират мнение за Вашия отрасъл в платформата. Най-важното нещо, което трябва да запомните, е – ако искате да започнете диалог с някого, трябва да харесвате и коментирате под постовете му. Потърсете ключови думи, за да се улесните. Опитайте се да се вдъхновите от това, което другите правят в приложението и открийте всички теми, които вълнуват целевите Ви групи. Можете да ползвате и инструменти, които вместо Вас да определят най-подходящия хаштаг, като например инструмента Rite Tag. Хаштаговете са основата на Instagram и ще се занимаем с тях малко по-късно в нашата статия.

Instagram Business: Как да използваме Instagram  от името на нашата компания

През лятото на 2016г Instagram постави началото на Instagram Business. Само с няколко клика и попълването на още няколко информационни полета, можете да превърнете стандартния си профил в Instagram Business. Това обуславя и момента, в който частните профили започват съществено да се различават от профилите на компании.

Причините да имате официален профил на Вашата компания?

Предимството да управлявате бизнес профил в Instagram е във факта, че можете да предложите директен контакт с екипа си. Също така имате достъп до статистически данни, за да измервате успеха на публикации и кампании, без да се налага да използвате външно приложение за това. При настройване на потребителския акаунт Instagram ви дава ценна информация относно произхода и местоположението на потребителите или до колко души достигат индивидуални публикации. Но чрез статистическите данни на бизнес акаунта, можете да откривате много повече за последователите си. Също така има функция да правите целеви кампании и да рекламирате индивидуални публикации, за да увелиличите публиките си.

 

Share This

Share This

Share this post with your friends!