7 новогодишни тенденции в имейл маркетинга

by Feb 12, 2018По ръба на бръснача0 comments

To read the article in English, click here. 

Имейл маркетингът ще остане важен инструмент за информиране на клиентите ни за последните оферти, които предлагаме, новите продукти или специални промоции. Развитието в технологиите и промените в потребителското поведение означават, че постоянно трябва да адаптирате стратегията си, за да бъдете актуални. Може би сте запознати с някои от тези трендове – знак, че стават все по-важни. Други методи, като А/В тестването или оптимизацията за смартфони стана толкова популярна при съзадавнето на бюлетини, че дори няма смисъл да го споменаваме тук.

По принцип тазгодишните трендове в имейл маркетинга се целят и във вдъхновяването на читателите и предизвикването им чрез нови идеи. Най-голямото предизивкателство при бюлетините е осигуряването на полезно съдържание на потребителите и оригинални рекламни съобщения. За да сме сигурни, че потребителите наистина оценяват нашите мейли, наслаждават се на съдържанието им и не ги трият без да ги прочетат, не трябва да игнорираме следните течения в тази посока.

Платено съдържание

Първата пречка, която трябва да преодолеем като имейл маркетьори – как да вземем имейлите на клиентите си? Не можем да пращаме съдържание без съгласието на клиентите си. Понеже всеки блог, онлайн магазин или уебсайт иска да праща редовни имейли на клиентите си,  няма как лесно да се доберем до тяхната лична информация. Следователно е добре да измислим начин, от който и двете страни да са облагодетелствани.

Маркетинг специалистите могат да заимстват от сектора на онлайн пресата платеното съдържание. За да създадт допълнителни начини за печалба, някои интернет вестници и списания слагат някаква част от съдържанието си зад платен абонамент. Останалата част от съдържанието е достъпна свободно, но тези, които искат да прочетат специалните статии, трябва да платят.

Но, като онлайн маркетьори, нашата валута са клиентските данни. Има смисъл да създадете съдържание, което може да бъде активирано, само когато те предоставят личните си данни, за да се запишат за бюлетина. Но само съдържание с добавена стойност би било смислено при този тип събиране на данни.

Автоматизация

След като вече сме изградили своите имейл списъци, е важно да пращаме информативни бюлетини редовно на нашите клиенти. Добре е те да бъдат колкото се може по-автоматизирани. Това не е нов тренд, но става все по-важен. Добрата автоматизация дори регира към поведението на потребителя. Така можете да помогнете на различни потребители с техните решения за покупка.

Чрез автоматизацията можете да убиете два заека с един куршум – можете да реагирате много по-бързо и да индивидуализирате имейлите си. Означава и по-малко ресурси – по-малко време и по-малко служители, за да правите успешен маркетинг.

Персонализация

Друг тренд при бюлетините, койтостава все по-популярен с всяка изминала година и същевременно пряко свързан с автоматизацията, е персонализирането на имейлите, които пращаме. Само едно име в обръщението не е достатъчно – използвайте всяка информация, която имате за Вашия клиент, за да му покажете, че го смятате за специален. Това ще Ви помогне и да определите по-добре своите целеви групи.

Благодарение на автоматизацията, можете да отговаряте директно на клиентското поведение. Изпращайте имейли след покупка на Ваш клиент, отговорете на продуктово търсене, активирайте отново потребители, които  не са купували скоро от Вас. Поздравете ги за рождения им ден и им подарете ваучер с отстъпка. Уверете се, че предоставяте съдържание, което е свързано с клиентите Ви.

Динамично съдържание

Наблегнете на гифовете и видеоклиповете в бюлетина си. HTML5 помага за по-качественото и по-бързото интегриране на динамичното съдържание на Вашите мейли. Интегрираните гифове Ви помагат и за активността Ви в Snapchat и Instagram, като симулирате подобна активност в бюлетините.

Можете да достигате много по-добре до клиентите си като се откроите визуално от конкурентите си. Но не прекалявайте – прекалената динамика отклонява вниманието на читателя. Динамичното съдържание има и друг недостатък – въпреки напредъка на технологиите, не всеки все още има достъп до нея и има вероятност съдържанието Ви да не достигне до всички. Интерент връзката също е от съществено значение – не всеки има достатъчно бърза интернет връзка.

Съвет: Тъй като не всички умни устройства работят с последна технология, има вероятност динамичното съдържание да не се показва добре. За да се преборите с това, трябва да използвате добър алт-текст или да направите гифа си по такъв начин, че още първото изображение да е информативно за читателя, в случай че гифът не зареди. За тези, които не разрешават HTML в имейлите си, можете да поставите и линк към пълната версия на бюлетина си в чистия текст на имейла.

Интерактивно съдържание

Потребителите могат да влияят на съдържанието в имейлите. Игрови елементи са ионтегрирани в тях. В края на играта можете да включите малка награда, като талон за отстъпка или нещо подобно.

Не е задължително да е игра – важното е потребителят да клика на нещо. Това повишава интереса им. Няколко раздела може да бъдат интегрирани в имейла, за да може читателят да разгледа всички части на офертата, която му предлагате. Може и да се направят анкети, които да бъдат попълвани директно в имейла. Това дава активни резултати и двойно предимство – от една страна можете да събирате данни от анкетата, а от друга – имейлът Ви ще предизвика повече внимание.

Съвет: Отново не всеки потребител може да зареди такъв тип имейли. Постарайте се бюлетинът Ви да изглежда добре дори и без интерактивната част, за да привлчете внимание. Можете и да поставите линк, за да може пълната му версия да бъде отворена в браузъра.

Заслужава си да се обърне внимание (за кратко) и на тренда за чистия имейл. Това е имейл, който съдържа само текст. Идеята е да могат да го отворят всички потребители, без да има никакви спънки в процеса. Да видим коя тенденция ще надделее.

Изкуствен интелект

Изкуственият интелект започва да излиза от строгата сфера на компютърните науки. Той може да помогне за създаването и разпространението на имейл бюлетини и някои компании вече го ползват.

При изкуственият интелект прогнозата е най-важна. Например, времето за изпращане – И.И. може да определи оптималното време за изпращане на бюлетини както към големи групи, така и към индивидуални получатели. Науката може да помогне и в избора на първночално изображение, като предвижда кое е най-подходящо за дадената целева група и, следователно, да бъде отворено най-много пъти.

Защита на личните данни

Тази тема не е нова и ще продължава да бъде много важна за маркетинг специалистите. Морето от лична информация помага за по-ефективна реклама, но тя трябва да бъде съобразена и със закона. В противен случай клиентите Ви ще изгубят вяра във Вас.

Някои неща се променят, други се бетонират. Внимавайте с това, че клиентите трябва да се съгласят техните данни да бъдат използвани за рекламни цели. Също трябва да внимавате и данните, които притежавате, да не попадат в чужди ръце. Запознайте се добре с международните закони за защита на лични данни и GDPR в Европейския съюз, за който ще имаме и обширна статия скоро.

Междувременно, може да видите видеото от уебинара на Новател, посветен на GDPR тук.

Share This

Share This

Share this post with your friends!