Още 5 метрики за определяне на производителността на онлайн маркетингови кампании

by Mar 22, 2018Знание0 comments

To read the article in English, click here.

Измерването на производителността на рекламните кампании е изминало дълъг път от 19-и век насам, когато търговецът Джон Уонамейкър казва крилатата си фраза „Половината ми реклама е на вятъра. Просто не знам коя половина.“ Но в днешно време съществуват дигитални инструменти, за да получите информацията, която Ви е нужна, за да оптимизирате производителността на кампаниите. Стига да знаете къде да ги намерите.

Потребителят е изложен на огромно количество информация всеки ден и затова са станали доста избирателни по отношение на рекламите, на които кликват. Трябва продуктът, който рекламирате, да е изключително ценен за тях, за да го направят. За да определите дали съобщението Ви достига до правилните аудитории, първо трябва да определите целите си, които да свържете с правилните метрики.

  1. Conversion Rate 

Измерването на конверсиите е една от най-важните метрики, които е нужно да следим. Но конверсия не означава непременно продажба. Конверсионните цели може да включват повишено взаимодействие със сайта или генериране на лийдове, чрез попълване на формуляр или коментиране в някой канал на кампанията. Можете да настроите цел в Analytics и да измервате конверсиите. Ако конверсионният Ви рейтинг е нисък, трябва да преразгледате някои аспекти на уебсайта си, включително дизайн, навигация, релевантност, потенциал за ангажиране на аудиториите и процес по поръчка на стока, ако се занимавате с онлайн търговия.

2. Cost Per Click (цена за клик) 

Cost per click (CPC) се изчислява като разделим цената на клик на рекламата на общия брой кликове. Цената на всеки клик се определя от стойността на ключовите думи, на които залагате. Ако CPC е високо по отношение на конверсиите, е добре да преразгледате ключовите си думи и да
разберете кои от тях работят и кои – не.

3. Cost Per Lead (цена за лийд) 

Cost per lead (CPL) предлага подробна информация за ефективността на специфични маркетингови канали. Сравнете средната месечна цена на PPC (Pay-per- click) кампания, например, с общия брой на всички лийдове, за да определите стойността на кампанията си. Ако похарчите 1000 лева за
кампанията си и 10 души откликнат на нея, то тогава Вашият CPL е 100 лева. Ако тази цена е прекалено висока, в сравнение с Вашия продукт или услуга (100 лева на човек има различна стойност, когато продавате луксозни коли и когато продавате детски играчки), то тогава няма как да не разберете, че трябва да внимавате с настройките.

4. Социални метрики 

Тези метрики се определят главно от видимостта на на Вашия бранд и от взаимодействието (споменаването) на клиентите Ви с него. Ако кампанията ви генерира милион нови последователи, но малко от тях взаимодействат, споделят или коментират, то тогава Вашата кампания няма как да се води успешна. Социалните метрики трябва да включват нови последователи, коментари, харесвания, споделяния, прегледи на канала, „отскачания“ (когато
някой види канала Ви и не предприеме никаква интеракция с него) и абонати, в зависимост кое е подходящо за платформата, която използвате. Когато стане въпрос за социални мрежи, растежът е по-важна мерна единица.

5. Всичко заедно
Измерването на възвръщаемостта на инвестицията (ROI) за дигитални маркетингови кампании може да бъде сложно и объркващо. Различните маркетингови канали имат различни цели, в зависимост от целите Ви и къде точно се намира клиентът Ви в маркетинговата фуния,
пресмятането на ROI за отделните канали ще Ви даде по-добър поглед върху това кои Ваши кампании докарват конверсии и продажби и кои части от нея трябва да бъдат преразгледани или спрени, за да се предотвратят излишни загуби. Коефициентът за възвръщаемост на инвестицията се определя като разделим разходите, които имате за привличане на клиент (CAC) – това включва разходите за реклама и стойността на
продукта или услугата, и цената на Вашия продукт или услуга. Ако CAC е 100 лева и клиентите харчат повече от 100 лева, то ROI е положителен.
Желаем Ви успех!

Share This

Share This

Share this post with your friends!